čtvrtek 10. ledna 2013

Citronové muffiny

 K Vánocům jsme se sestrou dostali teflonový pekáč na muffiny , který jsme tolik chtěli . Výhoda je hlavně v tom , že se nemusí vymazávat , snadno se umývá a dají se v tom dělat nejen muffiny , ale i různé koláčky nebo placičky .
  Jelikož jsem chtěla zkusit jiné než obyčejné (i když vynikající) čokoládové muffiny , tak jsem na strýčkovi googlovi našla pár receptů , avšak mne dostal jen jeden . Citrónový .  Zpočátku jsem z toho měla trochu obavy , protože jsem s tímto receptem neměla žádné zkušenosti , ale nakonec byli vynikající a nejen rodina si na nich velmi pochutnala .
 
Potřebuješ : 
250g hladké mouky
                            120g cukru
                            1 vejce
                            2-3 lžičky prášku do pečiva
                            1 / 2 hrnku rostlinného oleje
                            3 / 4 šálku mléka
                            strouhaná
 kůra z 1 citronu
                            š
ťávu z 1 citronu
                            špetku soli

Nejdříve si předehřejeme troubu asi na 190-200 stupňů . Připravím si formu na 12 kousků a připravíme těsto . Na pracovní plochu si připravíme 2 misky . V 1. misce smícháme mouku , sůl a prášek do pečiva . Ve 2. misce olej , mléko , vejce a cukr -hmotu v této misce mícháme , dokud se cukr nerozpustí . Následně do této hmoty přidáme citrónovou šťávu a nastrouhanou citronovou kůru (já přidala i citronové aroma , aby byla chuť a vůně zřetelnější ) . Poté obě hmoty smícháme a vyplníme jí připravenou formu . Pečeme 20-25minut  . Bion appetito ! 




Žádné komentáře:

Okomentovat